Dersin Adı   Omurgasız Hayvanlar
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. Turgay ÜSTÜNER
Koordinator E-mail tustuner selcuk.edu.tr
Dersin Amacı Omurgasız hayvanların canlılar alemindeki yerini, taksonomi ve filogenilerini, fonksiyonları ve morfolojik yapılarını, davranışlarını,fonksiyonel ve morfolojik çeşitliliklerinin derecelerini, fizyoloji ve ekolojilerini, omurgasız zooloji terimlerini öğretmektir. Lab: Omurgasız hayvanların genel özelliklerini kavratmak ve Protozoa (Hayvanlara Benzeyen Bir Hücrelikler)lar, süngerler, knidliler, yassı kurtlar, yuvarlak kurtlar, rotiferler, halkalı kurtlar, yumuşakçalar, eklembacaklılar, derisi dikenlierin taksonomi ve filogenilerini, fonksiyonları ve morfolojik yapılarını, iskelet, kas, sindirim, solunum, boşaltım, üreme ve sinir sistemlerini karşılaştırma yaparak öğretmektir.
Yüz yüze anlatım, Datashowla slayt gösterme, Araştırma konuları verme ve bu konular karşılıklı üzerine tartışma yapmak
1 Giriş ve Çevresel Faktörler Lab: Protozoa Kültürü hazırlama ve Protozoaların sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
2 Omurgasız Sınıflandırılması ve Akrabalık İlişkileri LAb: Porifera şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
3 Protista Lab: Cnidaria ve Ctenephora şubelerinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
4 Porifera ve Placozoa Lab: Platyhelmites şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
5 Cnidaria ve Ctenophora Lab: Nematoda şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
6 Platyhelmites ve Mezozoonlar Lab: Annelida şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
7 Gnatifera: Rotifera, Acanthocephala, Gnathostomulida, Micrognathozoa Lab: Arthropoda şubesinin genel özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
8 Nemertea ve Mollusca Lab: Arthropoda şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
9 Annelida. Lab: Mollusca şubesine giriş ve genel özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
10 Ara Sınav
11 Arthropoda. Lab: Mollusca şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
12 Nematoda. Lab: Echinodermata şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
13 Lofoforlular ve Kadehhayvancıkları. Lab: Nematomopha şubesinin sistematikleri ve morfolojik özellikleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295. Lab: Omurgasız Hayvanlar Laboratuvar Ders Notları
14 Echinodermata. Lab: Genel tekrar ve konu özetleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295.
15 Hemichordatlat ve Omurgasız Kordalılar. Lab: Genel tekrar ve konu özetleri 1-Pechenık, Jan A.,2011 Omurgasızlar Biyolojisi/ Biology of Invertebrates (Çeviri editörleri: Prof. Dr. Mustafa Sözen, Prof.dr. İrfan Kandemir, Prof. Dr. Abdullah Hasbenli, Yrd. Çev. Edit.: Doç. Dr. Ferhat Matur) 2013 yılında 6. baskıdan Tükçeye çeviri. 2- Demirsoy, A.,1998. Omurgasızlar, Meteksan, Ankara. 3- Salman, S., 2006. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayınları:295.
D.Ö.Ç. 1 Öğrenciler, omurgasızlar hayvanlar üzerindeki araştırmaların önemini ve omurgasız hayvanlar üzerine çevresel faktörlerin etkilerini öğrenir. 4