Dersin Adı   Mikrobiyoloji
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Yusuf DURAk
Koordinator E-mail ydurak selcuk.edu.tr
Dersin Amacı Mikroorganizmaların, canlılar alemindeki yeri, önemi, diğer canlılar ile ilişkileri, mikroorganizmaların çeşitliliği, çeşitli ortamlarda yaşayan mikroorganizma grupları,zararsız, zararlı, faydalı mikroorganizmalar, mikroorganizma gruplarının morfolojisi, fizyolojisi, genetiği, yetiştirilme ortamları, biyokimyasal yapıları, enzimleri, biyokimyasal reaksiyonları, direnç mekanizmaları, sterilizasyon , dezenfeksiyon , filtrasyon, izolasyon ve identifikasyon yöntemlerinin teorik,slayt, poster ve benzeri araçlarla öğretilmesi amaçlanmaktadır. Lab: Öğrencilerin ,temel laboratuvar uygulamaları ve laboratuvar çalışma güvenliği kurallarına uygun şekilde mikroorganizmaların makroskobik ve mikroskobik inceleme yöntemlerini öğretmek, mikroorganizmaların izolasyonu, kültürü ve identifikasyonu konusundaki uygulama becerilerini geliştirmektir.
Ders teorik olarak konu konu öğretim üyesi tarafından anlatıldıktan sonra , öğrencilerin dersi anlayıp anlıyamadıklarının kontrol edilmesi amacı ile öğrencilere genel soruların yöneltilmesi ve alınan cevaplara göre konunun yeniden özetlenmesi. Şekil, tablo, slayt ve fotoğraflarla konuların işlenmesi. Zaman zaman konularla ilgili yapılmış bulunan güncel araştırma özetleri ve konu ile ilgili son yöntemlerin açıklanması. Laboratuvar uygulamalarının canlı materyal şeklinde gösterilmesi. Çeşitli test sonuçlarının çıplak gözle izletilmesi. Karşılaşılan mikrobiyal sorunların çözümü için pratik çözümlerin gösterilmesi
1 Mikroorganizmaların sınıflandırılmaları ve yapıları. Lab: Mikrobiyoloji tarihi, genel laboratuvar kuralları ve kullanılan bazı önemli cam, metal ve plastik eşyalar. Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11.Basım . İZMİR.
2 Bakterilerin anatomik yapısı. Lab: Mikrobiyoloji laboratuvarlarında kullanılan bazı önemli aletler ve kullanılma amaçları Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
3 Mantarların, virüslerin ve diğer mikroorganizmaların yapıları. Lab: Mikroorganizmaların üretilmesi için kullanılan besiyerleri. Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
4 Mikroorganizmaların beslenmesi ve üretilmesi Lab: Çözeltilerin hazırlanması Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
5 Mikroorganizmaların beslenmesi ve üretilmesi Lab: Ekim metotları Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
6 Mikroorganizmaların invitro üreme görünümü. Lab: kültür metotları Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
7 Mikroorganizmaların metabolizması ve enzimleri. Lab: Mikroorganizmaların mikroskopla incelenmesi. Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
8 Metabolizmanın düzenlenmesi ve denetimi Lab: Mikroskopik mantarların incelenmesi Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
9 Mikroorganizma genetiği. Lab: Mikroskopik parazitlerin incelenmesi Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
10 Ara Sınav.
11 Virüslerin genetiği ve bakteriyofajlar Lab: Bakteriyofajlar (Bakteri yiyen virüsler). Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
12 Mikroorganizmalarda görülen değişiklikler. Lab: Sulandırım teknikleri. Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
13 Dış ortamın mikroorganizmalar üzerine etkisi Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
14 Kemoterapötik maddeler ve mikroorganizmalar Lab: Su ve gıda maddelerinin mikrobiyolojik analizi. Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
15 mikroorganizmalararası, mikrop-çevre ve mikrop- organizma ilişkileri. Lab: Klinik maddelerden mikroorganizmaların izolasyonu. Bilgehan, H, 2005, Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi.Fakülteler kitabevi Barış Yayınları. 11. Basım . İZMİR.
Ödev : 0 0