ERASMUS+ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Koronavirüs Salgınına İlişkin Olarak Sonlandırılan Hareketlilik Hk.

1) Öncelikle Korona virüs küresel salgınıyla mücadele kapsamında Sağlık Bakanlığı tarafından alınan kararlara uyarak yurtdışından dönüş tarihinizden itibaren 14 gün karantinada kalmanız gerektiğini önemle vurgulamak isteriz. Bu süreçte bütün işlemerinizi SADECE e-posta yoluyla yapılacaktır. Lütfen elden evrak teslim etmeye çalışmayınız ve irtibat halinde olduğunuz kişileri koordintörlüğümüze göndermeyiniz. E-postalarınızı en hızlı şekilde cevaplandırmaya çalışacağımızdan emin olabilirsiniz.  

2) Bilindiği üzere Üniversitemizde 16 Mart 2020 tarihinden itibaren 3 hafta süreyle eğitime ara verilmiştir.

3) Mevlana veya Erasmus gibi değişim programı kapsamında yurtdışında olup dönen veya dönecek öğrencilerimizin ders intibakları hususunda mağduriyet yaşamamaları için tedbirler üniversitemiz yetkili kurullarınca alınarak öğrenci özelinde değerlendirilecektir.

4) Normal şartlarda 3 ay (90 gün) altında süren hareketlilikler geçersiz sayılmakta ve öğrenciye hibe ödemesi yapıldıysa, yapılan tutarın iadesi istenmektedir. Fakat Korona virüs (Covid-19) sebebiyle hareketliliğini 3 aydan önce sonlandıran öğrencilerin katılım süresi mücbir sebep kapsamında değerlendirilecek olup, öğrenim gördükleri süre geçerli sayılacak ve yurtdışında öğrenim gördükleri bu süre için hibe iadesi istenmeyecektir.

5) Bunun yanında ani gelişen bu durum için Üniversitemize tahsis edilen Erasmus Hareketlilik Bütçesinin elvermesi durumunda öğrencilere dönüş seyahat hibesi desteği verilmesi mümkündür. Bu durumda olan öğrencilerin seyahat tutarını gösteren fatura/ bilet/e-bilet belgelerini ofise ibraz etmesi gerekmektedir. İlgili belgeler ofise e-posta ile gönderilebilecektir.

6) Bu durumda olan öğrencilerin erasmus@selcuk.edu.tr adresine "hareketliliği sonlandırdıklarını ve devam etmeyeceklerini" bildirmeleri gerekmektedir.

7) Öğrencilerin gittikleri kurumdan aldıkları katılım sertifikası, transkript ve seyahat belgeleri, dönüş bileti tutarını gösteren fatura/ bilet/e-bilet belgelerini ofise - eposta ile - ibraz etmesi gerekmektedir. Katılım sertifikası ve transkript daha sonra öğrenim görülen kurum tarafından e-posta üzerinden de iletilebilir.

8) Hareketliliğini sonlandıran öğrencilerin katılım hakkı, program kuralları gereği, bir sonraki seneye devredilememektedir. Bir sonraki dönem için başvurularında Erasmus başvuru puanlarından 10 puan düşülmeyecektir.

9) İlerleyen süreçte resmi kurumlarca yapılacak değişiklikler ve/veya düzenlemeler doğrultusunda işlemler yürütülecektir. Güncel bilgi ve duyurular için lütfen ofisimiz web sayfasını takip ediniz. https://erasmus.selcuk.edu.tr/


Bilgilerinize önemle sunulur