ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   İŞARET DİLİ
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
4 5515440 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Raziye KOÇAK
Koordinator E-mail rkocak selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Öğr.Gör.Raziye KOÇAK
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dilinin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sınıf İçi konu anlatımı ve soru cevap
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
3 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
4 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
7 Selamlaşma Hal hatır sorma Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
8 ara sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
12 Duygu ve düşünceleri aktarma Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
13 Karşı tarafı anlama Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
14 Karşı tarafı anlama Türk İşaret Dili: Birinci Seviye,Hasan Dikyuva, Ulrike Zeshan
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 2 14
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 2 14
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 1 4
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : - -
Final : - -
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dilini kullanarak iletişim kurabilecek, 4
D.Ö.Ç. 2 kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, 4
D.Ö.Ç. 3 basit soru yapılarını kullanabileceklerdir. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20