ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   GENEL KİMYA
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
1 5523114 3 / 0 3
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Alp Tolga KIZILOĞLU
Koordinator E-mail atkhopa gmail.com
Öğretim Elemanı
Öğr.Gör.Alp Tolga KIZILOĞLU
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencileri maddenin yapısı, ölçüm ve belirsizlikler, atomun yapısı, periyodik cetvel, kimyasal bağlar, gazlar, sıvılar, katılar, mol, molekül kavramları, çözeltiler, asitler ve bazlar, kimyasal reaksiyonlar, reaksiyon denklemleri, radyoaktivite, kimyasal kinetik, kimyasal termodinamik konularında bilgilendirmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
100 0 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Madde Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
2 Atomun yapısı Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
3 Periyodik Tablo Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
4 Kimyasal Bağlar Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
5 Kimyasal Bileşikler Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
6 Sembol, Formül ve Denklemler Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
7 Sembol, Formül ve Denklemler Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
8 Ara sınav
9 Katılar Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
10 Sıvılar Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
11 Gazlar Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
12 Çözeltiler Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
13 Çözeltiler Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
14 Asitler, Bazlar, pH Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
15 Genel Değerlendirme Petrucci, Harwood, Herring, Çeviri : Tahsin Uyar,Serpil Aksoy, Cilt I-II, Palme Yayıncılık, Ankara.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   - -
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 3 14
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 8
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 3 10
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Kimyanın temel konularını kavrar ve yorumlama becerisine sahip olur. 3
D.Ö.Ç. 2 Matematik ve fizikte yeterli altyapıya sahip olma ve bilgilerini kimyaya uygulayabilme yeteneğine elde etmek. 3
D.Ö.Ç. 3 Kimya alanındaki problemleri çözme becerisine sahip olmak. 3
D.Ö.Ç. 4 Teorik bilgi edinme, deney yapma ve yorumlama yeteneğine kazanmak. 3
D.Ö.Ç. 5 Kimya için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve cihazları kullanmayı öğrenmek. 3
D.Ö.Ç. 6 Kendini sürekli yenileme ve araştırmacı olma bilincini kazandırmak. 3
D.Ö.Ç. 7 Laboratuvar madde ve malzemelerinin kullanımı ve laboratuvar güvenliği konusunda bilinçlenmek. 3
D.Ö.Ç. 8 Çeşitli metotları kullanarak analiz ve sentez yeteneği kazanmak. 3
D.Ö.Ç. 9 Kimya ile ilgili sanayi kuruluşlarında çalışabilme ve araştırma yapabilme becerisine sahip olmak. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20