ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
BİTKİSEL VE HAYVANSAL ÜRETİM
Dersin Adı   BİTKİ VE TOPRAK ANALİZ TEKNİKLERİ
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
4 5505442 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Ögr.Gör.Raziye KOÇAK
Koordinator E-mail rkocak selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sözlü anlatım, tartışma, araştırma ve sunum
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
7 Selamlaşma Hal hatır sorma 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
8 ara sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
11 Duygu ve düşünceleri aktarma 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
12 Duygu ve düşünceleri aktarma 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
13 Karşı tarafı anlama 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
14 Karşı tarafı anlama 1.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği 2.Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB 3.Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili 4.Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme 5.Engelliler Derneği
15 Genel Değerlendirme
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 2 14
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 1 14
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 1 6
Ödev : 1 10
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. 4
D.Ö.Ç. 2 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
D.Ö.Ç. 3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20