BEYŞEHİR ALİ AKKANAT MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   Pazarlama İlkeleri
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
3 5301360 3 / 0 3
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Aziz ÖZTÜRK
Koordinator E-mail azizozturk selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yrd.Doç.Dr. Aziz ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Pazarlamanın temel kavram ve alt süreçlerinin neler olduğunu öğretmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 PazarlamanınTanımı, Kapsamı, Gelişimi ve Pazarlama Anlayışı ve Yeni Trendler Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
2 Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
3 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
4 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
5 Endüstriyel Pazarlar Uluslararası Pazarlar Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
6 Pazar Bölümlerinde, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
7 Mamul Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
8 Ara sınav
9 Fiyat Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
10 Tutundurma Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
11 İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
12 Dağıtım: Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
13 Pazarlama yönetiminde organizasyon uygulama ve denetim Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
14 Hizmet pazarlaması Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
15 Uluslararası Pazarlama Pazarlama İlkeleri-Yrd. Doç. Dr. Aziz Öztürk
16 Final Sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   1 40
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 15 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 20
Final : 1 25
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1- Pazarlama temel kavramlarını ve pazarlamanın gelişim süreçlerini anlayabilmek. 3
D.Ö.Ç. 2 2- Pazarlama karmasını ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro faktörleri anlayabilmek. 3
D.Ö.Ç. 3 3- Pazarlama politika, strateji ve yaklaşımlarını anlayabilmek. 2
D.Ö.Ç. 4 4- Pazarlamaya dair problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilmek. 33
D.Ö.Ç. 5 5- Piyasanın şirket pazarlama süreciyle paralel nasıl izlenmesi gerektiğini öğrenebilmek. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20