BEYŞEHİR ALİ AKKANAT MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   Türk Dili-1
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
1 5301160 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Okt. Oktay NAR
Koordinator E-mail oktaynar selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçe kelime, gramer, anlam ve yazma becerilerini geliştirmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama, 4: Gösteri, 5: Gösterip Yaptırma, 6: Rol Oynama, 7: Grup Çalışması, 8: Örnek Olay
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dil nedir? Dillerin doğuşu, Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
2 Dil düşünce bağlantısı, dil kültür bağlantısı, dil toplum bağlantısı Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
3 Dünya dilleri ve Türkçe Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
4 Türk dilinin tarihçesi Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
5 Ses bilgisi Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
6 Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
7 Yapı Bilgisi. Yapım Ekleri, Çekim Ekleri Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
8 Ara Sınav Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
9 Kelime, A- Anlam Derecelerine Göre Kelimeler B- Anlam İlişkilerine Göre Kelimeler C- Yapı Bakımından Kelime Çeşitleri Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
10 Kelime Türleri Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
11 Kelime Gruplar, A- İsim tamlaması, B- Sıfat tamlaması C- Kısaltma Grupları, Ç- Unvan Grubu, D- Edat Grubu Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
12 E- Bağlaç Grubu, F- Ünlem Grubu, Ğ- Tekrarlar, H- Fiilimsiler I- Sayı Grubu, İ- Birleşik fiiller Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
13 Cümle, A- Cümlenin Ögeleri Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
14 B- Cümle Çeşitleri Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
15 Yazım Kuralları (Noktala işaretleri, Büyük harf küçük harf, bileşik kelimeler?) Türk Dili Dil ve Anlatım, Doç.Dr Abdurrahman Özcan-Doç.Dr. Ufuk Deniz Aşçı-Doç.Dr. Mustafa Toker
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 2 1
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Öğrencilere dinlediklerini, okuduklarını, incelik ve derinlikleriyle kavratmak öğrencilerin duyduklarını, gördüklerini, düşündüklerini ve anladıklarını söz ve yazı ile planlı, etkili ve akıcı bir biçimde anlatma yeteneklerinin geliştirilmesi. 4
D.Ö.Ç. 2 Dilbilgisi konularının, kuramsal bilgiler olarak değil, metinler üzerinde yaptırılacak uygulama, gözlem ve değerlendirmelerle kavratılması. 4
D.Ö.Ç. 3 Türkçenin dünyanın sayılı büyük dillerinden biri olduğunun ve bu dille büyük eserler verildiğinin örnekleriyle anlatılması. Öğrencilere bir bilim ve kültür dilinin taşıyıcısı olduklarının kavratılması. 4
D.Ö.Ç. 4 Mustafa Kemal Atatürkün bilimsel temeller üzerine kurarak gerçekleştirdiği yazı ve dil devrimlerini yüksek öğretim öğrencilerinin de bilimsel bir anlayışın sonucu olarak doğru biçimde kavrayıp değerlendirebilmelerinin sağlanması. 4
D.Ö.Ç. 5 Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğinin kazandırılması. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20