BEYŞEHİR ALİ AKKANAT MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   Satış Yönetimi
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
4 5301040 3 / 0 3
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Şaban BAŞ
Koordinator E-mail sabanbas selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencinin potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesine sağlamaktır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım tekniğinin yanı sıra görsel anlatım ve tartışma ile ders desteklenmektedir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Satış Kavramı ve Satış Yönetimi YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
2 Satış Yönetimi ve Faaliyetlerinin Planlanması YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
3 Satış Gücünün Örgütlenmesi YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
4 Talep Ölçümü ve Satış Takvimi YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
5 Satış Bütçeleri Satış Kotaları ve Satış Kotalarının Düzenlenmesi YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
6 Satışçıların Ücretlendirilmesi YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
7 Satışçıların Güdülenmesi YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
8 Ara sınav YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
9 Talep Ölçümü ve Tahmini Satış Potansiyeli YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
10 Firma Potansiyeli , Satış Tahmini ve Kullanılan Yöntemler YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
11 Bölge Temeline Göre Satış Ürün Temeline Göre Satış YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
12 Satış Süreci: Hazırlama, Satış konuşması ve safhaları YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
13 İtirazları karşılama, Satışı gerçekleştirme, Takip ve kontrol YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
14 Satış yönetiminin ahlaki ve yasal boyutu YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
15 Genel Tekrar YÜKSELEN, Cemal (2013), Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 6
Final : 1 14
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Pazarlama sürecinde kişisel satış ve satış yönetimi kavramlarını açıklar. 3
D.Ö.Ç. 2 Satış sürecini kavrayabilmektedir. 4
D.Ö.Ç. 3 Satış stratejilerini oluşturup uygulayabilmektir. 4
D.Ö.Ç. 4 Satış tahmini yöntemlerini uygulayabilmektir. 3
D.Ö.Ç. 5 Satış bütçelerini belirleyip uygular. 3
D.Ö.Ç. 6 Birim/bölge satış örgüt yapısını oluşturur. 3
D.Ö.Ç. 7 Satıcıların motivasyonu sağlama yöntemlerini uygular. 4
D.Ö.Ç. 8 Birim/bölge satış ekibinin koordinasyonunu sağlama ve denetleyebilmektedir. 4
D.Ö.Ç. 9 Satış itirazlarını ve itirazların karşılanmasını açıklar. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20